Table of Contents
Zo word je een autoriteit binnen dat onderwerp en stijgt je positie in de zoekresultaten. Lees voor meer informatie in ons blog over inbound marketing. Ook onze laatste tip is wat algemener. Zorg voor links naar jouw website, de zogenaamde backlinks. Het hebben van goede en relevante content maakt het voor andere partijen aantrekkelijk om linkjes naar jouw website op te nemen.
Schakel je netwerk in en deel je content regelmatig op sociale media. Zo raakt je netwerk bekend met al die goede artikelen op jouw site. Google ziet die backlinks weer als een argument om meer autoriteit aan jouw website toe te kennen. Extra tip: Google Mijn Bedrijf Eigenlijk staat dit los van de SEO van je website, maar we willen je deze tip niet onthouden.
Google Mijn Bedrijf is namelijk het informatieblok aan de rechterzijde van de zoekresutalten. Dit blok valt op én trekt mensen naar je website. Een goede reden dus om dit in orde te hebben. Lees meer over Google Mijn Bedrijf. Met deze tips heb zowel de on-site als off-site SEO van je website in orde.
Bekijk het interview met onze SEO-expert hierover voor een volledige SEO-optimalisatie van je website. Bekijk ook ons complete SEO-handboek voor meer informatie. Vergeet niet je in te schrijven voor de nieuwsbrief voor meer informatie over SEO en andere onderwerpen. Heb je hulp nodig met SEO, neem dan contact met ons op.
Bent u in verschillende landen actief en wilt u in elk land goede resultaten behalen met uw websites via zoekmachine optimalisatie? In dit artikel bespreken we hoe u meertalige websites het beste kunt inrichten om goede posities te behalen in zoekmachines. overige pagina's. Als u in verschillende landen op dezelfde zoekterm zoekt, dan zult u verschillende zoekresultaten te zien krijgen.
be dan worden er totaal verschillende resultaten getoond:Het verschil in resultaten is eenvoudig te verklaren; Google werkt op basis van relevantie. Als u in België zoekt naar ‘marketing opleiding’, dan heeft u het meeste aan onderwijsinstellingen die daadwerkelijk actief zijn in België. Dit is de reden dat een Nederlandstalige website niet automatisch goed presteert in Belgische zoekmachines.
Landspecifieke website maken, Als u in verschillende landen actief bent en goede posities wilt behalen met uw website in zoekmachines, dan zult u voor ieder land een aparte website moeten maken en beheren. Op deze manier laat u aan zowel bezoekers als aan zoekmachines zien dat u daadwerkelijk actief bent in dit land.
com, . net en . org. De domeinen . eu, . asia, . nu en . tv worden door Google ook gezien als g, TLD, omdat ze doorgaans op die manier ingezet worden. Deze domeinnamen zijn niet gericht op een bepaald land. Daarom scoren algemene domeinnamen minder goed in zoekmachines dan landspecifieke domeinnamen.
De domeinen van uw websites kunnen er dus het beste zo uitzien: www. uwdomein.nl voor de Nederlandse website, www. uwdomein.be voor uw Belgische website, etc. Het is mogelijk om landspecifieke websites te plaatsen op een internationaal . com domein. U moet voor elk land een subdomein maken, waarin u de website van dat land plaatst.
uwwebsite.com en uw Belgische website op www. uwwebsite.com. In de webmaster tools moet u vervolgens voor elk subdomein opgeven voor welk land deze is bedoeld. Elk subdomein fungeert dan als landspecifieke website. Inhoud van de landspecifieke website, Naast de domeinnaam bevat de inhoud van de website ook een aantal signalen waar Google naar kan kijken bij meertalige websites.
Daarnaast is het belangrijk dat de prijzen op uw website in de munteenheid van het betreffende land staan. Denk daarnaast aan uw taalgebruik op de verschillende websites. Amerikaans Engels is bijvoorbeeld anders dan Engels Engels en Vlaams is anders dan Nederlands. U moet ook rekening houden met cultuurverschillen tussen de landen.
Locatie van de server, Als bovenstaande signalen niet duidelijk zijn kan Google kijken naar de locatie van de server om te bepalen voor welk land de site bedoeld is. Daarnaast kan de locatie van de server invloed hebben op de laadtijd en dus indirect invloed hebben op uw posities in Google.
U kunt in Google Analytics controleren wat de laadtijd van uw website is bij gebruikers uit verschillende landen. beginpagina. U vind dit rapport in Google analytics onder Gedrag > Sitesnelheid. Voor meer informatie over het meten van de laadtijd van uw website in Google Analytics, zie het Interpedia artikel “Laadtijd website meten in Analytics“..
Navigation
Latest Posts
WordPress SEO - Handige Tips Om Je Website Beter - Heers
Wat Is Caffe Barista
De 14 Don'ts Bij Seo